Η τυρινή Δευτέρα είναι ένας αποκριάτικος σκοπός, που δεν γνωρίζουμε το δημιουργό του. Στις Μέλανες, τα πολύ παλιά χρόνια παιζόταν με σουβλιάρι(φλογέρα) και τουμπάκι. Στα νεοτέρα χρόνια ο πρώτος, που το διασκεύασε και παίχτηκε με βιολί και λαούτο ήταν ο Νικόλαος Ιωάννου Κονδύλης (Ποτονικόλας). Ακόμα και σήμερα συνεχίζει αυτός ο σκοπός να παίζεται μόνο στις Μέλανες την Τυρινή εβδομάδα. Το όνομα <<Τυρινή Δευτέρα>> το πήρε από την πρώτη μέρα της Τυρινής Εβδομάδας, που ξεκινούσαν οι Μελανίτες Κορδελάδες το γλέντι στα γύρο χωριά. Για τους παππούδες μας, το γλέντι της μοσκαράδας ήταν τόσο σημαντικό, που το παρομοίαζαν με την Μεγαλόχαρη και έλεγαν <<Πάμε Στην Μεγαλόχαρη>>, εννοούσαν πάμε στην μοσκαράδα.
Δ. Βαρτζόπουλος στο TheOpinion: Η απόφασή μου να αποχωρήσω ήταν δύσκολη,
αλλά ήταν απόφαση ευθύνης
-
«Η απόφασή μου να αποχωρήσω ήταν δύσκολη, αλλά ήταν απόφαση ευθύνης. Ήθελα
να μην υπάρχει καμία σκιά, κανένα περιθώριο παρερμηνείας», δηλώνει στο
TheOp...
Πριν από 2 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου